Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Háromfai sikereink kulisszatitkai

Péteri Dániel - 2024. 07. 11. 07:00:00

A tavaly októberi War Of Carp Háromfa versenyen aratott diadalunk után idén májusban is nagyon értékes díjakkal távoztunk a Zöld Pokolból. Eme két verseny kulisszatitkaiba engedünk betekintést ebben a cikkben.

2023. őszén először vettünk részt a Háromfán megrendezésre kerülő War Of Carp-on. Összfogásos verseny lévén minden 3 kg feletti ponty, és amur számított. Mag használata engedélyezett volt, így nem meglepő módon az amurok döntötték el a verseny végkimenetelét, ami az abszolút helyezéseket illeti. A verseny szponzoraként, két csapattal elindulva vetettük bele magunkat a harcba. Mivel ezelőtt még nem horgásztunk a Zöld Pokolban, nem sok tapasztalattal voltunk felvértezve. Mindezek ellenére hatalmas eredményeket tudtunk felmutatni, bezsebelt díjaink a következőek voltak: legnagyobb hal (ponty, 22.80 kg), szektor 2. helyezés (PD - carpfishing I.), szektor 3. helyezés (PD - carpfishing II.), napi legnagyobb hal (22.80 kg), napi legnagyobb hal (14 kg), verseny első hala.

Lássuk tehát sikerünk titkát. A helyhúzás eredményeképp csapataink a tó két külön oldalán, de egymással szemben horgásztak, közös szektorhatárral. A kijelölt pályához tartozott a tó közepén egy nagy töklevélfolt, amit mindkét csapatunk, illetve további egy csapat is meg tudott horgászni. Az első reggelre I-es csapatunk már 24 kg feletti összfogásnál tartott, amivel az összetett harmadik helyen álltunk. Amurt is sikerült fognunk, ahogy terveztük maggal etetve, 16 mm-es Natúr Lebegő bojlival meghorgászva. A megmérettetés alatt folyamatosan versenyben voltunk a dobogós helyezésekért, viszont féltávnál nagyon nehezen tudtunk újabb halakat fogni. Így tehát a verseny vége előtt két nappal úgy döntöttünk, hogy elkezdünk oly módon horgászni, amihez értünk, avagy célzottan a legnagyobb halakra. Hajszálelőkéinkre felkerültek a 20 mm-es PD - Natúr Kemény bojlik, zsugorfólia nélkül, mivel a törpeharcsák támadásának tökéletesen ellenálltak. Etetés gyanánt csak pár szem kőkeményre szárított Natúr bojlit kínáltunk fel PVA hálóban, illetve pár szemet elpötyögtettünk kis területen. Ami nagyon fontos, hogy a magot elhagytuk, ugyanis az a csapat, aki még megtudta horgászni az imént említett ominózus tökfoltot, végső elkeseredettségében komoly veteményezésbe kezdett, amiben nem szerettünk volna partnerek lenni.

A taktikaváltás utáni első estén I-es csapatunk lassú, húzós kapásra lett figyelmes, a fenti töklevélfoltról. A hal pontos súlya 22.8 kg volt, amivel a napi legnagyobb hal, illetve a verseny legnagyobb hala díjat is elhoztuk! Az elmúlt évek eredményeit visszapörgetve abszolváltuk, hogy minden bizonnyal Háromfa jelenleg legnagyobb pontyát sikerült megfognunk!

Ez esetben tehát sikerünk kulcsának a jó csalit, illetve annak megfelelő időben és helyen való használatát tekintettük. Ez egy jó etetési stratégiával együttesen teljesen elvette a törpeharcsák kedvét az életünk megkeserítésétől, amik sok csapatnak viszont komoly fejtörést okoztak.

A 2024. májusi WOC versenyen hatalmas örömünkre az 5 legnagyobb 5 kg feletti ponty alapján történt az értékelés. Szintén hatalmas örömünkre se az amur, se a mag használata nem volt opció a versenyszabályzat alapján. Ezúttal csak egy csapattal, viszont most már egy kis tapasztalattal felvértezve érkeztünk meg korábbi sikerünk helyszínére. A kijelölt szektorok feltérképezése volt az első feladatunk, még a helyhúzás megkezdése előtt. Helyvisszadobós sorsolás okán ez is egy fontos puzzle darab számunkra. Próbáltunk információkat szerezni a halak aktuális kapókedvéről, a helyek működéséről.

Helyhúzásnál elsőre az Udvar nevezetű helyet sikerült húzni, amit örömmel elfogadtunk. Bár az elmúlt évek bojlis versenyein innen nem értek el dobogós helyezést, mi mégis hatalmas potenciált láttunk benne. Az előttünk itt horgászók igyekeztek segíteni nekünk, de pont a szöges ellentétje működött nekünk, mint amit javasoltak. Ezért is fontos bízni mindig a saját elképzelésünkben, és kiszűrni azokat az információkat, amik relevánsak lehetnek, illetve nem szabad a sok dezinformációnak bedőlni, mert az könnyen a horgászatunk vesztét okozhatja.

A horgászatot hétfő reggel kezdhették meg a csapatok. Eleinte próbálkoztunk pop-up csalikkal is, hogy hamar be tudjuk húzni az 5 db halat, ezáltal bekerüljünk a versenybe. A délutáni frissítések alkalmával viszont jött egy megérzés, miszerint megint nem azt csináljuk, amit tudunk hogy működik, megint másra hallgatunk, ami rossz irány. Felkerült tehát az a csali, mely az előző versenyen is meghozta a sikert, ezúttal viszont 24 mm-es méretben érkezett a PD - Natúr Kemény csalizóbojli, kombi előkén. Köré etetésképp pár szem kőkeményre szárított Natúr bojli, semmi flikk-flakk. Nem telt el egy óra, és már húzta is… 15.82 kg-ot nyomott rögtön az első halunk!

A folytatás is szenzációs volt, a verseny első 24 órája még nem telt el, de nekünk már meg is volt az 5 db mérhető ponty, kezdődhetett a cserélgetés. Az első éjszaka után egyből a második helyre ugrottunk a tabellán.

Folyamatosan figyeltük a törpeharcsák aktivitását, mellyel rengeteg csapat küzdött. Sokaknak 1 órát sem bírt ki a bojlija a hajszálon, magot pedig nem használhattak, így meg voltak lőve. Mi néha-néha észrevettünk a bojlikon faragást, így úgy döntöttünk, az egész verseny alatt dinamikusan, ütemre frissítünk, éjjel-nappal. Nem szerettük volna egyszer sem egy rádöglött törpeharcsával várni a ponytokat, ami nem bírja megmozdítani a 300 grammos ECO Sinkers nehezéket. Apropó, nehezék. Sok kérdést kaptunk arra vonatkozóan, hogy milyen szereléket, és milyen, mekkora nehezéket javasolunk Háromfára. Mindenképpen az elhagyós verziót tudjuk ajánlani, egy minimum 300 g-os súllyal. Azért kell ekkora, hogy a botspiccet teljesen meg tudjuk feszíteni úgy, hogy az a legapróbb kapást is jelezze, de a szereléket eközben ne húzzuk bele egy tökszárba. Ha pedig elhagyjuk a súlyt, mindenképp ECO Sinkerst használjunk, környezetünk védelme érdekében is. Ez a megoldás a klasszikus szelepgumisnál fényévekkel jobb akadást biztosít (ezen a versenyen 21 kapásból 18-at halra tudtunk váltani, ami Háromfán nem mondható rossznak).

Kosárba

A második napon sikerült több halat cserélnünk, közülük a legnagyobb egy csodás 14.74 kg-os töves volt.

A taktikát innentől nem is ecsetelném, hiszen végigvittük, amit elkezdtünk. Egy szem 24 mm-es PD - Natúr Kemény bojli kombi előkén, pár szem kiszárított Natúrral köré etetve. A bojliszemekkel ezúttal viszont matekozni kellett, és a törpe aktivitásától függően csökkenteni ennek mennyiségét.

A szerdai napon a tabella élére ugrottunk, egy bitang őslakos tükrössel, mely 17.82 kg-ot nyomott. Ezzel a ponttyal a napi legnagyobb halért járó díjat is bezsebeltük.

Az utolsó 24 órában hírzárlat lépett életbe. Ez idő alatt egy újabb ponytóriást sikerült fognunk, mely ismét napi legnagyobb hal díjat ért. Extázisban vettük tudomásul, hogy az általunk fogott 19.25 kg-os tőponttyal hatalmas esélyünk van a győzelemre. Ekkor 77.87 kg volt az 5 legnagyobb halunk súlya, ami kuriózum Háromfán.

Egy idegőrlő utolsó kapástalan éjszaka után tudtuk, hogy egy 10.24 kg-os halat kell mindössze lecserélnünk, hogy biztos legyen a győzelem. A verseny lefújása előtt elfüstölt az a bot, amiről a legnagyobbak jöttek. Ahogy az lenni szokott, hatalmas szerencsétlenségünkre halvesztés lett a vége, talán túl vehemensek voltunk az izgatottságtól. Az eredményhirdetés során csalódottan vettük tudomásul, hogy az utolsó pillanatban megelőztek minket 88 dekával, a legnagyobb hal díjáról pedig 39 dekával maradtunk le. Második helyezés lett végül, illetve kétszer elhoztuk ismét a napi legnagyobb hal díját.

Így utólag értékelve, az elmúlt két WOC Háromfa verseny 10 napjából 4-szer mi hoztuk el a napi legnagyobb hal díját, minden esetben PD - Natúr bojlival. Az ilyen tényeket úgy gondolom, nem kell magyarázni. Tiszta fejjel gondolkodva mérhetetlenül büszkék vagyunk erre a második helyezésre, hiszen ismét sikerült maradandót alkotnunk, egy nagyon erős mezőnyben, egy nagyon nehéz vízen.

A War Of Carp versenyek garantáltan helyet fognak foglalni a naptárunkban ezentúl is, nem lesz ez másképp idén októberben sem, a Zöld Pokolban. Bízom benne, hogy sikerült hasznos tippeket adni, és betekintést nyújtani a színfalak mögé. További kérdések esetén keressetek bátran elérhetőségeinken!