Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

20+os Tanpeca a Black Carp Lake-en

Péteri Dániel - 2024. 06. 27. 20:00:00

Ifjúsági horgásztábort rendeztek a Pápán található Black Carp Lake-en, ahova mi is meghívást kaptunk. Jómagam mentorként voltam jelen, mentoráltjaim pedig csapatunk legfiatalabb tagjai, Kiss Dani és Harhai Peti voltak.

A Tanpeca 2024 nevezetű rendezvényen tíz fiatal pecásnak próbáltunk helyes irányt mutatni mentortársaimmal. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ez nem egy „fizetős” tábor volt, a tógazda Ádám és Anita jóvoltából ingyenesen pecázhattak a gyerekek, a tóparton található komfortos házakból. Az étkezés a Korvin Étterem és BCL közös horgászbálján tombolákból befolyó összegének kontójára volt biztosítva, jótékonysági alapon. A tombolákra a PD - carpfishing is biztosított csomagokat, tudván, milyen célt szolgál az ebből befolyó összeg. A srácok által használt csalikhoz is hozzájárultunk, minden gyerkőc egy PD csalicsomagot kapott ajándékba az esemény kezdetekor.

Érkezésünkkor kisorsoltuk, hogy ki melyik horgászálláson fog horgászni. A PD Junior Team így a 3-as faházból pecázott. Érdekességképpen, januárban ugyan ezen az álláson forgattuk le az Etetőhajós horgászat a Black Carp Lake-en című filmünket, így némi támpont rendelkezésünkre állt. A szerelékeket különböző mélységbe helyeztük el, majd izgatottan vágtunk bele az első éjszakába, mely ennek ellenére eseménytelenül telt. A reggeli órákban viszont kapásra ébredtünk, aminek eredményeképpen sikerült azt, a „Zsidó” névre keresztelt koit megfognom, melyet Turbók Sanyi barátom is becsapott a januári forgatás alkalmával. Halkan jegyezném meg, hogy mindkét esetben 24 mm-es PD - Natúr bojlit vett fel ez a csodahal.

Ezt követően elkezdtek felgyorsulni az események. A nappali órákban egymás után két darab 10 kg feletti amurt zsákmányoltam, amik szokás szerint a Natúrt vették fel. Ezt a bojlit iszonyatosan szeretik az amurok is, most viszont ponty volt a célhal, így a váltás mellett döntöttem. Felkerült mindkét botomra a Csili, az egyik 20, a másik 24 mm-es kivitelben. Eközben a srácaim kitartva a Natúr mellett, türelmesen várták a kapást.

Kezdetét vette a második éjszaka, mely brutálisra sikeredett. Egymást érték a kapások, semmit nem aludtunk. Első alkalommal az eddig hallgató szerelékem (mely egy „focipályára” volt elhelyezve) adott egy 16,7 kg-os tövest, mely 20 mm-es PD - Csili Balanszot húzott el. Ismét egy érdekesség.
Ugyanezt a halat fogtam meg januári horgászatunk alkalmával, ugyanúgy Csilivel…

A következő esemény Kiss Dani 16 kg-os tövese volt, mely a sziget csücskéről érkezett, parafázott Natúr bojlira.

Peti sem hagyta magát, megérkezett első kapása, mely egy tokhal volt. Érdekesség, hogy Natúr Lebegő bojlit vett fel ez az általunk nemkívánatos egyed. Peti ekkor még nem tudta, hogy egy igazi tokhalmágnes lesz ezen a pecán. A három nap alatt három darab tokot fogott, Natúr bojlival…

A második napon is folytattuk jó sorozatunkat, a Csili Balansz bojli megállás nélkül adta a pontyokat.

Az utolsó éjszaka nem indult egyszerűen, a folyamatos villámlás és felhőszakadás miatt nem tudtunk vízre menni. Az éjszaka közepén viszont, amikor pont vége lett a viharnak, Kiss Dani kapására lettünk figyelmesek. Ismét a sziget csücske, ismét a parafázott Natúr bojli, aminek eredménye ezúttal viszont az a hal volt, amiért jöttünk! Már mérlegelés előtt láttuk, hogy bizony 20+ van a merítőben. A mérleg nyelve 21 kg-ot mutatott! Yesss!

A peca ez után az óriás után már nem tartogatott számunkra újabb kapást. Mérhetetlenül büszke vagyok a srácokra, hiszen mentoráltjaimmal együtt 14 kapást értünk el a három nap alatt, amiből 14-et halra is tudtunk váltani! A termékeink egytől egyig kiválóan működtek ismét, szinte a tó halfajainak repertoárját végigfogtuk.

Kosárba

Szeretnék itt is köszönetet mondani Ádámnak és Anitának, hogy egy ilyen remek kezdeményezést biztosítottak a fiatalság számára, mely mára már hagyománnyá vált. Úgy gondolom, sikerült minden fiatalnak valami újat tanítani, és élményekkel gazdagítani horgász pályafutásuk kezdetét. Találkozunk jövőre ugyan itt!